Przejdź do treści
logo logo

Jak wspomagać neuroatypowe dzieci w nauce – warsztaty dla rodziców

Zapraszamy wszystkie osoby, zainteresowane tematem neuroróżnorodności w edukacji i wsparciem swoich neuroatypowych dzieci w nauce.

Najpierw porozmawiamy o typach neuroróżnorodności u uczniów, o wyzwaniach w rozumieniu treści lekcji dzieci zróżnicowanych oraz o zabiegach, jakie w odpowiedzi na ich potrzeby poczyniły szkoły i Ministerstwo Edukacji.

Następnie, dzięki symulacjom, popracujemy nad rozwojem empatii na to, jak czuje się dziecko neuroatypowe w czasie lekcji i poszukiwaniem rozwiązań, jak ta lekcja mogłaby wyglądać, gdyby odpowiadała na potrzeby wszystkich uczniów, również tych z ADHD, na spektrum autyzmu, z problemami z pamięcią krótkoterminową i z funkcjami wykonawczymi.

Przekonacie się, że czasem bardzo niewielkie zmiany przynoszą wielką poprawę w jakości uczestnictwa w zajęciach nie tylko tych grup, ale wszystkich uczniów w klasie.

Spotkanie jest inicjatywą sąsiedzką, organizowaną dzięki uprzejmości Karoliny Damentko.

O prowadzącej: Karolina Damentko – absolwentka socjologii i teorii edukacji, z wieloletnim doświadczeniem nauczycielskim w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Pracuje jako nauczycielka wspomagająca w American School of Warsaw. Facylitatorka nauki dla uczniów neuroróżnorodnych, dla których procesy poznawcze i samoregulacja zachowania są wyzwaniem. Prowadzi autorski program pozalekcyjny z majsterkowania pozwalający uczniom na rozwijanie kreatywności, poczucie sukcesu oraz doświadczanie sensoryczne. Mieszka na Bielanach.

Dla dorosłych.

Newsletter